תפריט ניווט מהיר
משרד עו"ד ונוטריון בחיפה - דנה שביט
אשמח לעזור בכל שאלה

החזקת סכין / אגרופן – אי הרשעה

החזקת סכין  אגרופן

החלטה עדכנית של בית המשפט העליון אשר ביטלה הרשעה בדין של בגיר שהורשע בהחזקת אגרופן.

בית משפט השלום בחיפה , החליט להימנע מהרשעה בדין. בגזר דין מקיף, ביהמ"ש נעתר לבקשת ההגנה והחליט שלא להרשיע את המבקש, וחייבו לבצע של"צ בהיקף 200 שעות, פיקוח לתקופה של שנה, והתחייבות להימנע מעבירה.

המדינה הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי , הערעור התקבל והמערער הורשע בעבירת החזקת סכין /אגרופן שיוחסה לו, תוך הנמקה קצרה בת חמש שורות.

לאחר הגשת בקשה רע"פ (רשות ערעור פלילי) , החליט בית המשפט העליון בהחלטה קצרה מאוד ,לקבל את הערעור והפך את החלטת בית המשפט המחוזי, כך שהנאשם לא הורשע בדין ובכך נמנעה פגיעה קשה מאוד בעתידו.

להלן, החלטת בית המשפט העליון:

"בית משפט השלום הדגיש בפסק דינו כי אין לחובת המבקש הרשעות קודמות, הוא מתפקד במה שהוגדר כ"אופן נורמטיבי מובהק" … ועל כן נזקה של ההרשעה עלול להיות רב. מנגד, נעדרת הנמקה של ממש בפסק דינו של בית המשפט המחוזי, ולפיכך התקשינו להבין מדוע ראה צורך להתערב בפסק דינה של הערכאה הדיונית". נקבע כי, מדובר בצעיר שהשתלב במסלול של לימודים טכנולוגים, נמצא בראשית דרכו ועל כן נזקה של ההרשעה עלול להיות רב. הערעור מתקבל, פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי מתבטל, ופסק דינו המקורי של ביהמ"ש השלום ישוב ויעמוד על כנו.".

עבודה נכונה ועיקשת של עורך דין פלילי מנוסה ומקצועי יש בה כדי לסייע לנאשם ולמנוע פגיעה בעתידו.

כאמור, עורך דין פלילי מנוסה ידע למצוא את שביל הזהב למען מרשו, בדיוק כפי שארע במקרה הנ"ל , של החזקת הסכין / אגרופן.

לסיכום

טענות משפטיות מקצועיות , הבאות לידי ביטוי לאחר חשיבה מעמיקה של עורך דין פלילי מקצועי , הן אלה שיעשו את ההבדל בין מציאת פתרון לבעיה המשפטית של הלקוח / הנאשם, לבין העמקת הבעיה שעלולה להביא לפגיעה בעתיד הלקוח/ הנאשם.