תפריט ניווט מהיר
משרד עו"ד ונוטריון בחיפה - דנה שביט
אשמח לעזור בכל שאלה

אלימות במשפחה – ענישה מקלה

אלימות במשפחה

כנגד לקוח של משרדנו, הוגשו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בגין עבירות חמורות של תקיפת אשתו, במספר הזדמנויות וגרימת חבלה של ממש וכן איומים בפגיעה בה .

לאחר טיעונים בתיק המעצר, שוחרר הנאשם בתנאי הרחקה בלבד מאזור הצפון ובהמשך התיר בית המשפט לנאשם לחזור לצפון.

העונש –

לאחר ניהול מו"מ עם התביעה, נאותה היא לתקן את כתב האישום כנגד הנאשם באופן שהנאשם תקף בהזדמנות אחת את בת הזוג וגרם לה לחבלה של ממש ואיומים בפגיעה בה שלא כדין.

בקשת התביעה לעונש מאסר בפועל

  • התביעה ביקשה מבית המשפט להטיל עונש של מאסר בפועל ,מאסר על תנאי, קנס והתחייבות, זאת בשל חומרת העבירות שבוצעו.
  • בית המשפט קבע כי מדובר בעבירות חמורות שביצע הנאשם כלפי אשתו, מאידך הנאשם עבר כברת דרך , לרבות הליך טיפולי ולכן יש להתחשב בכך.
  • לאחר טיעונים משפטיים ארוכים ביותר של משרדנו, קיבל בית המשפט את בקשתנו והשית על הנאשם "עונש" טיפולי בלבד, בדמות צו מבחן וביצוע 60 שעות של"צ בלבד למען הקהילה.
  • מדובר בעונש קל ביותר ביחס לחומרת העבירות (תקיפת בת זוג וגרימת חבלה של ממש וכן איומים ).
  • בית המשפט אף לא השית על הנאשם מאסר על תנאי שנחשב עונש סטנדרטי, כדי להרתיע גברים מלבצע עבירות אלימות נוספות כנגד בת הזוג.

המלצה

  1. כאשר מדובר בתיק פלילי , אל תקלו ראש, חשוב שתגנו על עצמכם ותשכרו שירותיו של עורך דין פלילי מנוסה ומקצועי.
  2. עורך דין פלילי מיומן ינהל מו"מ עיקש עם התביעה (כשיש מקום לכך עפ"י הראיות) במטרה להביא לתיקון משמעותי ביותר של כתב האישום , גבר שבהכרח יגרור ענישה מקלה עבורכם.
  3. חשוב מאוד כי תקשיבו היטב לייעוץ של עורך דין פלילי וההנחיות שניתנות לכם בכל הקשור להתנהגותכם לאורך כל ההליך המשפטי הפלילי נגדכם , לרבות ביחס לשירות המבחן.
  4. ניתן להתייעץ עם עו"ד גישור גירושין להערכת המצב המשפחתי.